Από τη μαθήτρια του Γ2 Κορκολή Χριστίνα
Πηγή εικόνας: http://educandus.forumotion.com/t459-topic
Μέσα από αυτό υποστήριξε ότι η εκπαίδευση πρέπει να βασίζεται στην προσωπική αναζήτηση του διδασκόμενου και να μην θεωρείται ως αυθεντία ο δάσκαλος. Χρειάζεται μόνο να θέτει ερωτήματα και να οδηγεί το μαθητή στην ανακάλυψη των απαντήσεων.
Πηγή εικόνας: www.ianos.gr
Ακόμα διερευνά τις δυνατότητες αγωγής ενός δημοκρατικού πολίτη. Μέσα από τον Αιμίλιο επιχειρεί να περιγράψει το πώς κάποιος μπορεί να εκπαιδεύσει τον ιδανικό πολίτη.Παρ΄ όλο που ο Αιμίλιος δεν είναι ένας οδηγός ανατροφής παιδιών, περιλαμβάνει ορισμένες συμβουλές πάνω στο θέμα αυτό. Επηρέασε σημαντικά την διαπαιδαγώγηση των παιδιών όσο και την αντίληψη των γονιών. Για πρώτη φορά παραμερίστηκε η λογική και δόθηκε έμφαση στα αισθήματα.
Τέλος, υποστήριξε ότι ο άνθρωπος συνδέεται άρρηκτα με τη φύση και πρότεινε τον επαναπατρισμό του σε αυτήν, διότι μόνο έτσι μπορεί να ξαναβρεί το χαμένο του εαυτό. Η πραγματική ευτυχία βρίσκεται στην επάνοδό του στις ρίζες του και όχι στις πρακτικές ευκολίες αλλά στην απλοποίηση του συνθέτου, το οποίο συνιστά τον επαναγαλακτισμό του στη φύση.
Ο Αιμίλιος απαγορεύτηκε και κάηκε στο Παρίσι και τη Γενεύη αμέσως μόλις κυκλοφόρησε, λόγω της ενότητας «Η εξάσκηση της πίστης από τον εφημέριο της Σεβοΐας», αλλά παρά την κακή του φήμη ή ίσως εξαιτίας αυτής, έγινε πολύ γνωστό βιβλίο στην Ευρώπη.
Ο Ρουσό πίστευε ότι αυτό ήταν το καλύτερο και πιο σημαντικό από όλα τα βιβλία του. Απογοητευμένος σε αυτό που θεωρούσε ως φρικτή παρερμηνεία του γραπτού του, έγραψε στα Lettres de la montage: «Αφορά ένα νέο σύστημα εκπαίδευσης, το οποίο σκιαγραφώ για να μελετηθεί περισσότερο, και όχι ένας οδηγός για πατέρες και μητέρες που δεν σκέφτηκα να φτιάξω».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου